Auto-moto

Prečo sa oplatí mať run flat pneumatiky

Čím sú tieto pneumatiky charakteristické, aké sú ich prednosti a čo by ste o nich mali vedieť? Odhalíme vám prípady, v ktorých odporúčame ich použitie a uvedieme, na čo by ste pri pneumatikách typu run flat nemali zabúdať.

Konkrétne príklady run flat pneumatík

Takzvané run flat pneumatiky existujú už od 30. rokov 20. storočia, hoci ich používanie sa spopularizovalo až v posledných desaťročiach. Technológia, ktorou tieto pneumatiky vynikajú sa líši od jednej značky k druhej, vo väčšine prípadov však ide o zosilnené bočnice, teda pevnejšie a tvrdšie bočné steny pneumatík, vďaka ktorým možno šoférovať aj potom, čo na pneumatike dôjde k defektu. Vynikajúcim príkladom je princíp SSR run flat,  ktorým disponujú niektoré pneumatiky Continental dostupné v letnom i zimnom prevedení. S touto technológiou sa stretávame predovšetkým v prípade nízkoprofilových pneumatík a pre svoje správne fungovanie si vyžaduje systém monitorujúci tlak v pneumatikách vášho vozidla.

Aj v prípade poškodenia pneumatiky tak možno pokračovať v ceste do autoservisu pri odporúčanej rýchlosti do 80 kilometrov za hodinu. Nie je teda potrebné nosiť so sebou rezervnú pneumatiku, ktorú by ste na mieste menili a tým pádom získate viac úložného priestoru. Zároveň sa bez náhradného kolesa zníži hmotnosť vozidla, vďaka čomu ušetríte v otázke pohonných látok. Ako vám navyše potvrdia testy pneumatík, modely značky Continental sa pravidelne objavujú na popredných priečkach rebríčkov pri testovaní ich jazdných vlastností v rozličných kategóriách.

Čo treba pri pneumatikách vziať do úvahy

Pri run flat pneumatikách sa kladie veľký dôraz na bezpečnosť jazdy a ich kompatibilnosť s väčšinou štandardných ráfikov. Nasadenie tohto typu pneumatík odporúčame realizovať v profesionálnom autoservise, aby neboli pri tejto činnosti poškodené samotné pneumatiky ani hliníkové disky. Pre čo najlepšiu výkonnosť je tiež vhodné namontovať kompletnú sadu pneumatík nazývaných aj dojazdové na každé koleso, nie iba na niektoré z nich. Nie je tiež na škodu pripomenúť, že hmotnosť štvorice pneumatík s technológiou SSR je nižšia než v prípade piatich bežných pneumatík.