Peniaze a práca

Organizácia času

Stále viac a viac skloňovaný time manažment má svoju dôležitú a podstatnú úlohu v životoch úspešných ľudí. Dôvodom je to, že títo ľudia nestrácajú svoj drahocenný čas a vypĺňajú ho čo najefektívnejšie. Každú voľnú minútu sa snažia využívať, a práve organizovanie času je nástrojom na to, aby ste si vedeli začleniť aktivity a povinnosti, ktoré potrebujete počas dňa či dlhšieho časového úseku splniť. Jediné, čo sa musíte naučiť, je si váš drahocenný čas naplánovať tak, aby ste stihli všetku prácu, športovú aktivitu, mali ste dostatočne dlhý spánok, ale aj čas na seba a blízkych ľudí vo vašom živote.

12magazino

Zoznam povinností

Najjednoduchším spôsobom, akým si viete zorganizovať čas, sú obyčajné zoznamy toho, čo máte na pláne a čo musíte urobiť. Skúste si každú nedeľu sadnúť a spísať list vecí, ktoré musíte za nasledujúci týždeň stihnúť. Ich zvýrazňovanie či odškrtávanie vám bude pripomínať, koľko sa vám už podarilo dosiahnuť a koľko povinností vás ešte do konca týždňa čaká. Alebo si tieto zoznamy robte len na nasledujúci deň, záleží aj od vašej vyťaženosti. V nedeľu nemusíte ešte vedieť všetky úlohy na celý ďalší týždeň.

Majte tento svoj zoznam vždy na očiach, aby ste si vedeli zadeliť čas. Vyšší level povinnostných listov je taký, že si jednotlivé úlohy už priamo zadelíte aj na presné časy, kedy ich budete vykonávať. Takéto organizovanie času vám pomôže vyčleniť si voľné chvíle na vaše hobby, na starostlivosť o seba či stretnutie sa s priateľmi. Menej často sa vám bude stávať, že sa doslova zobudíte, ako prokrastinuujete. Veď prokrastinácia je zrejme najhorší priateľ času.

Nič nevyprodukujete, všetko naokolo sa vám zdá zaujímavejšie ako vaše povinnosti a po hodinách ničnerobenia zistíte, že vám čas ubehol pomedzi prsty ani neviete ako. Organizovanie času vás prinúti vstať načas, pracovať systematicky a plniť si svoje úlohy čo najskôr.

Ilustračné foto: pixabay.com