Peniaze a práca

Manažér svojho času

Pixmac000054008607Úspešní ľudia sú pánmi svojho času. Nemajú šéfa, ktorý by ich kontroloval a mali fixne stanovený pracovný čas. Môžu si pracovný deň aj týždeň zariadiť podľa seba, vstávajú, kedy si zmyslia a môžu mať plno aktivít počas toho, ako sú ostatní ľudia v práci. Kontrolujú sami seba a svoju prácu si rozvrhnú podľa toho, kedy majú práve chuť a čas. Čudujete sa, ako je všetko toto možné? Veď pracovať, zarábať a užívať si naplno život nie len po večeroch je nemožné, nie? Tak to ste trochu na omyle!

Ak vás zaujíma, ako môžete robiť všetko, čo chcete a čo vás baví a pritom neohroziť svoj rodinný budget, mali by ste začať podnikať. Podnikanie je skvelou možnosťou na sebarealizáciu. Najmä z toho dôvodu, že ste pánom svojho času. Vy si stanovíte čo a kedy urobíte. Viete si tak prispôsobiť dni na všetko, čo vás zaujíma a čo je potrebné.

Time manažment je skvelým kľúčom k rozvoju osobnosti a vášmu personálnemu rastu. Na začiatku si spravte zoznam pracovných povinností, ktoré musíte urobiť. Zrejme najlepšie je spísať si „to do list“ na týždeň a každý deň splniť niekoľko z týchto bodov. Budete tak presne vedieť, čo vám ešte chýba a čo už sa vám podarilo spraviť. Viete si tak naplánovať, kedy musia byť ktoré aktivity vybavené, a teda na nič nezabudnete a už vôbec sa vám nestane, že by ste niečo dôležité neurobili. Diár tak majte stále po ruke.

Tým, že budete mať pred sebou zoznam, budete si vedieť zariadiť aj čas, ktorý je potrebný na splnenie všetkých bodov na ňom. Ak teda máte aktivity, ktoré vás napĺňajú alebo by ste sa chceli prihlásiť na nejaké kurzy, máte tak šancu, pretože vás pracovný čas bude flexibilný. Ak máte nejaký bod, ktorý treba splniť, môžete ho urobiť aj po absolvovaní svojich aktivít. Práca je dôležitá, no obľúbené činnosti môžu mať prednosť. Samozrejme, ak si viete zariadiť čas.

Foto: pixmac.sk, jeff_golden – flickr