Peniaze a práca

Internetový marketing je veda

Prevádzkovať webovú stránku dnes môže takmer ktokoľvek. Základnou podmienkou je ako-tak poznať  internet a vedeť ho používať. Pokiaľ teda máte, či plánujete napríklad e-shop, mali by ste vedieť ako sa v takomto obchode nakupuje, čo vám ako užívateľovi pri nákupe vadí, prečo sa na danú stránku vraciate, alebo prečo sa tam už nevrátite. Pre lepšie porozumenie danej problematike môžete kontaktovať odborníka na SEO analýzu. Táto analýza pomôže spoznať váš web lepšie a pomôcť mu tak k lepším výsledkom.

Čo je, a čo nie je SEO analýza

Nakoľko sa trh v tejto oblasti rýchlo zväčšuje, pribúda aj rôznych kvázi odborníkov, ktorí si myslia, že sú najlepší. Opak je však pravdou a tak sa môže stať,  že naletíte človeku, ktorí si síce naúčtuje horibilné  sumy, ale prinesie vám informácie, ktoré vôbec nepotrebujete. Pozrime sa preto, aké základné informácie môžete z dobrej analýzy získať.

  • Výber kľúčových slov. Analýza sa týka najčastejšie používaných slov danej oblasti, podľa ktorých užívateľ hľadá konkrétnu službu, produkt, či niečo iné. Dobrý SEO znalec by vám tiež mal navrhnúť vhodnejšie kľúčové slová, ktoré by boli pre váš web prospešnejšie. Cielenie na určité kľúčové slová sa stretáva s problémami. Mnohokrát sú nevhodne použité. Pokiaľ napríklad poskytujete, či predávate motokáry, mali by ste slová voliť konkrétnejšie. Vo vyhľadávači možno nebudete na prvej pozícii na slovo „motokáry“, ale budete prví na spojenie „motokáry Trnava“.
  • Použiteľnosť stránok. Tento bod je veľmi dôležitý pre celkový dojem z webu, ale aj pre jeho budúcnosť. Pokiaľ bude totiž stránka neprehľadná, nepraktická a bude pre užívateľa prekážkou, nemá dôvod na nej ostávať, či nebodaj objednať z nej tovar. Použiteľnosť zahŕňa aj celkové rozloženie prvkov na stránke (tlačítka, farba písma, pozadia, bannery, umiestnenie reklám, texty, obrázky…), a to ani zďaleka nie je všetko. Nepoužiteľný web však nie je odsúdený na zánik. Na základe SEO analýzy chyby zistíte a môžete sa s pomocou odborníkov pustiť do ich úprav.
  • Zistenie nepovolených akcií. Existujú určité akcie, ktoré sú v rozpore so zákonmi o spotrebiteľovi, ale aj v rozpore s pravidlami vyhľadávačov. Pokiaľ nejaké z týchto akcií používate (či už vedome, alebo nevedome) analýza ich odhalí a s pomocou môžete túto chybu napraviť. Medzi takéto akcie patrí napríklad nelegálne využívanie kľúčových slov (nesúvisiace s produktom, službou, príliš nahromadené, alebo použité hromadne v päte webu…).
  • Kontrola prístupnosti webu pre roboty. Roboty vyhľadávajú kľúčové slová na základe ktorých sa môže (ale nemusí) zlepšovať vaša pozícia vo vyhľadávačoch. Táto kontrola odhalí to, či majú roboti dobrý prístup k obsahu vášho webu.

Foto: Pixmac.sk, Chris Jobling – flickr