Štýl

Topánky Clarks: od odrezkov kože po medzinárodnú značku

Od svojho vzniku v roku 1825 prešla britská značka topánok Clarks dlhú cestu. Dnes má spoločnosť viac ako 1000 značkových predajní, množstvo franšíz, no to najpodstatnejšie sa nezmenilo – po jej topánkach je obrovský dopyt.

História značky sa začala písať, keď jej zakladatelia, Cyrus Clark a James Clark, vyrobili prvú papuču z odrezkov ovčej kože. Legendárna papuča, respektíve topánka, sa volala Brown Petersburg.

Podľa dochovaných informácií ich v skutočnosti vyrobil len James, ktorý bol v tom čase len pomocníkom svojho staršieho brata Cyrusa, no po úspechu získal nárok na rovnocenný podiel v spoločnosti, zdokonalili dizajn a úspešne expandovali do iných krajín. Celý názov spoločnosti je od tej doby odvodený od svojich zakladateľov – C. & J. Clark.

Zdroj: eobuv.sk

Obľúbené aj ako školské topánky

Topánky Clark boli v minulosti veľmi obľúbené medzi anglickými rodičmi, ktorí ich pre kvalitu a trvácnosť kupovali svojim deťom ako školskú obuv. V tom čase bol dizajn topánok konzervatívnejší, čo sa hodilo k školským uniformám, a oproti konkurenčným výrobcom vydržali podľa vyjadrení rodičov aj celý školský rok.

Značka sa dostala do povedomia širšej verejnosti ako výrobca topánok pre rôzne príležitosti a pre rôznych ľudí, vďaka zmene svojho smerovania v roku 1997, kedy sa zo škatuľky vymanila pomocou reklamnej kampane „Act Your Shoe Size Not Your Age“, čo môžeme voľne preložiť ako „Nesprávajte sa podľa svojho veku, ale veľkosti topánok“.

Inovácie, ale aj tradície

Spoločnosť sa riadi výrokom Leonarda Da Vinciho, ktorý ľudskú nohu popísal ako majstrovský dizajn a umenie v jednom. Modely Clarks sú tvorené tak, aby sa prispôsobili nohe v rôznych polohách, kopírovali a podopierali ju pri chôdzi, v uvoľnenom stave aj pri iných aktivitách.

Topánky vyrába Clarks inovatívne, využíva klasické trvácne materiály, ktoré kombinuje s novými prvkami, napríklad pomocou 3D tlače. Tiež pomáha spotrebiteľom a predajcom vybrať správnu veľkosť topánok. V spolupráci so spoločnosťou Designworks vytvorili unikátne zariadenie, ktoré je možné prepojiť s iPadom a ktoré dokáže bezkontaktne zmerať veľkosť nohy.

Portfólio modelov Clarks je dnes už vážne široké a nájdete medzi nimi dámske, pánske aj detské topánky, a dokonca široký sortiment kabeliek a ruksakov.

Spolupráca s UNICEF

Clarks patrí medzi zodpovedné značky svojou výrobou, ale aj misiou a víziou. Od roku 2008 spolupracuje s UNICEF a podporuje deti na hranici biedy v krajinách tretieho sveta prostredníctvom projektu School in a Box. Ten funguje na princípe recyklácie starých topánok, ktoré môžu ich majitelia odniesť do jednej z predajní Clarks, čím podporia zbierku UNICEF. Zberné boxy sú vo viac ako 500 prevádzkach značky po celom svete.

Topánky značky clarks si môžete objednať aj tu https://www.eobuv.sk/clarks.html.