Peniaze a práca

Takto jednoducho si získate dôveru svojich zamestnancov

Dôvera nie je niečo, s čím sme sa narodili a nie je nám to len tak jednoducho dané. Väčšinou sa na základe dlhodobého vzťahu s konkrétnym človekom, organizáciou alebo systémom precízne buduje.

Platí to aj v podnikateľskom svete, kde sa ale naša dôvera postupne vyčerpáva, pretože robíme chyby. V rámci úspešného zachovania dostatočného výkonu v práci, je ale potrebné dosiahnuť pravý opak a vybudovať u zamestnancov tú najlepšiu dôveru, pretože je to jeden z najdôležitejších motorov. A nakoľko vieme, ako na to, podobne ako kvalitné osvetlenie výrobných hál, vám môžeme pomôcť vniesť svetlo do celej situácie.

Dôvera si vyžaduje, aby sme boli zodpovední

K dokonalému výkonu a práci potrebujú zamestnanci v prvom rade svoje pomôcky a zariadenia, kam môže patriť aj dôležitá radlica na VZV. V každom odvetví a odbore je prvoradé niečo iné. Nesmiete ale zabudnúť ani na zodpovednosť, ktorú svojim zamestnancom na obsluhovanie takýchto zariadení dávate.

Pripustenie si chýb a prevzatie zodpovednosti za ne, potom umožňuje všetkým získať a vybudovať dôveru. Manažér, ktorý má naopak tendenciu utiecť z nepohodlných situácií alebo obviňovať ostatných, bude mať so získaním dôvery u zamestnancov veľký problém.

S cieľom rozvíjať tento pocit, je nevyhnutné nechať jednotlivcom určitú autonómiu, dôverovať im a podporiť ich. Manažér, ktorý tak nerobí, sa nikdy nedopracuje k požadovanému výkonu, ktorý je na týchto princípoch závislý.

Vyjadrenie vďačnosti

Dôveryhodný manažér musí vedieť rozpoznať úsilie a úspechy členov svojho tímu pred kolegami a nadriadenými. Vďaka, ako taká,  je základom úspechu a nedokážete bez nej fungovať ani v osobnom živote, nehovoriac o práci, na  ktorej je naše pohodlie často založené.

Zdieľanie informácií

Dokonalý pohyb a chod jednotlivých strojov v práci zaisťujú aj multifunkčné priemyselné kolieska. Veď taká pásová výroba by sa bez nich ani nezaobišla.

Podobne dôležitým faktorom sú aj informácie, ktoré sa musíte naučiť v práci medzi sebou prenášať. Tu sú hnacím motorom a kolieskami, zamestnanci a manažment, ktorí medzi sebou spolupracujú.

Informácie, ktoré sú prospešné pre väčšie dobro, by mali byť zdieľané so všetkými v duchu podpory produktivity, výmeny a tímovej práce.

Vedieť, ako informovať ostatných, je základnou kompetenciou pre vedenie, pretože pomáha dôvere rásť, motivuje a zvyšuje produktivitu. Tak to skúste!

Foto: pixabay.com