Športovanie v lete si vyžaduje racionálny prístup!

Letné horúčavy naberajú na obrátkach, z miery už vyviedli nejedného flegmatika, ktorému už aj kolísanie v hojdacej sieti spôsobilo úpal. Slnko nám síce poskytuje dostatok vitamínu D, vplyvom jeho účinkov sme pozitívnejšie naladení a funkcia metabolizmu je kvalitnejšia, no všetko má svoje medze. To jednoznačne platí aj v túžbe po sexy vyšportovanej postave či dobrej fyzickej kondícii.

Cvičenie v zimných mesiacoch a kvalitné športové oblečenie nás do istej miery zahreje, nepociťujeme teda jeho intenzitu až v takej miere ako v extrémnych letných horúčavách. Telo je v tomto období vystavené už aj záťaži z nadmernej teploty vzduchu a možného prehrievania. Ak sa k tomu pridruží kondičný tréningový plán, o to viac sa k svojmu telu správajte zodpovednejšie!

Ak je toto leto vaše po prvé, keď ste sa rozhodli zhodiť pár kíl z brušného tuku, respektíve premeniť ich v neodolateľné svalstvo, svoje sily žiaden nováčik nemôže preceňovať! Mal by predovšetkým poznať svoju výdrž a počúvať rovnako ako smäd, tak aj signály organizmu približujúce sa k stopke. Niekto zabehne hoc aj dva kilometre, akoby kameňom dohodil, no iní športovci potrebujú túto trasu počas prvých tréningov viackrát členiť. Všetci sme si navzájom rozdielni, no ak chceme, aby sa nám naše telo odvďačilo, začnime striktne dodržiavať niekoľko zásad športovania v extrémnych horúčavách!

Športovanie si správne načasujte a rešpektujte príznaky prehriatia organizmu!

V lete sa odporúča cvičiť buď hneď zrána alebo v neskorších večerných hodinách. Práve vtedy, keď vám nehrozí úpal, vyčerpanosť organizmu alebo nebezpečný kolaps. Pred horúcim slnkom sa počas cvičenia chráňte slnečnými okuliarmi, šiltom a telo si natrite opaľovacím krémom s UV faktorom. Nikomu sa predsa nechce cvičiť s ubolenou hlavou, a preto stratu tekutín pri zvýšenej fyzickej námahe nepodceňujte. Každých pätnásť minút počas cvičenia dopĺňajte tekutiny vo forme čistej vody alebo rôznych športových nápojov na doplnenie vylúčených živín z tela.

To, že pri cvičení došlo k prehriatiu organizmu, zistíte veľmi ľahko. Okrem toho, že sa v dôsledku straty vody a minerálnych solí budete cítiť ako grilované kurča, telo vás upozorní celkovou slabosťou, kŕčmi či pocitom na zvracanie. Preto vám odporúčame na chvíľu sa zastaviť, zhlboka nadýchnuť, no stačiť to rozhodne nebude! Ovlažte sa mokrým uterákom, alebo si priložte kocky ľadu v miestach tepien.

Ďalšou zásadou, ktorú musíte dodržať, aby cvičenie s vami držalo krok, je výber vhodného oblečenia. Vhodnou voľbou budú svetlé farby a vzdušné materiály sajúce pot a telo mierne ochladzujúce. Cvičenie v lete je rozhodne silnou výzvou, no pristupovať k nemu treba uvážlivo a zodpovedne. Začnite pomaly, len tak sa na ďalšom tréningu zvládnete postaviť na cvičiacu podložku oboma nohami!

Foto: pixabay.com

V redakcii odporúčame:

Tipsport je stávka na istotu! Získajte vstupný bonus až 4 000 € a sledujte TV prenosy zadarmo!