Peniaze a práca

Manažér bez diára

Deň má dvadsaťštyri hodín a je rovnako dlhý pre každého. Všetci máme k dispozícii úplne totožný počet hodín. Ako je potom možné to, že niektorí ľudia, sa zdá, že stíhajú úplne všetko od práce, starostlivosti o rodinu, cvičenie, výlety, čítanie kníh až po aktívny oddych i svoje záľuby a potom je tu opačná skupina ľudí, ktorá sa neustále sťažuje na nedostatok času, počas dňa takmer nič ľudia z tejto grupy nestihnú a upadajú do negatívnych myšlienok. Prečo váš šéf nikdy na nič nezabudne s má čas na všetko a vy neviete, kde vám hlava stojí?

Organizácia

Či sa vám to páči, alebo nie, pravda je úplne jednoznačná. Bez organizácie času to nejde. Možno si myslíte, že time manažment nie je dôležitý a že vy vôbec nestrácate počas dňa čas. Avšak, ani neviete, ako veľmi sa mýlite. Keď si napíšete na papier všetky povinnosti, ktoré je nutné počas dňa či týždňa urobiť, musíte si v nich aj urobiť priority. Nie všetky úlohy majú rovnakú dôležitosť a niektoré, napríklad, môžu počkať voči tým ostatným, viac urgentnejším. Takto si vždy ráno pred začatím práce zorganizujte, ako bude váš pracovný deň vypadať.

Všetko na papieri

Ak presne viete, koľko času máte na jednotlivé úlohy, nebudete sa s nimi zapodievať zbytočne dlho a naťahovať čas tam, kde to nie je potrebné. Práve tu sa dostávame k podstatnej pomôcke úspešných ľudí, a tou je diár. Obyčajný, pre niekoho možno staromódny, papierový diár, do ktorého si budete zapisovať všetky dôležité úlohy, stretnutia či termíny. Je to ako psychologická hra, kde si hlava vizualizuje to, čo máte napísané na papieri a automaticky to chce dosiahnuť. Máte aj vy svoj diár?

S diárom nezabudnete na nič dôležité a budete si podľa toho vedieť aj zorganizovať zvyšok dňa. Uvidíte, že s takýmto pomocníkom sa naučíte zaradiť do každého dňa aj čas na seba samého a podarí sa vám do dňa vtesnať viac aktivít, než ste boli zvyknutí.

Foto: pixabay.com