Investícia do marketingu

Každý, kto stojí v čele firmy, nezáležiac na jej veľkosti či výške zisku, musí v pravidelných intervaloch určitých období robiť prerozdelenie rozpočtu. Znamená to náročné rozhodnutia o financiách, ktoré si každý majiteľ firmy stráži. Jednou z najväčších položiek, aj keď sa to tak nemusí zdať, je marketing. Prečo je dôležité doňho investovať a na aké konkrétne marketingové účely by ste mali vo svojom finančnom pláne myslieť?

Reklama

Samozrejme, najväčšiu položky by mala tvoriť reklama, a to predovšetkým tá na sociálnych sieťach, kde si môžete vybrať svoje publikum. Nemali by ste však zabúdať, napríklad, na reklamu v lokálnych novinách, ak je váš biznis zameraný na určitý región, prípadne investovať do reklamy v budovách, kde by sa mohli v čo najväčšej koncentrácii nachádzať vaši potenciálni budúci zákazníci a ľudia, ktorých váš predmet podnikania zaujíma.

Ešte stále je veľmi dôležitá papierová propagácia vo forme letákov a plagátov. Táto investícia sa vám môže vyplatiť, preto si dajte na dizajne záležať, prípadne si ho nechajte niekým skúseným vytvoriť.

Na zamyslenie je aj takzvaný affiliate marketing, a teda niekto druhý si odkaz na vašu webovú stránku umiestni na ich web a vy im za každý preklik zaplatíte. Alebo len môže mať špeciálny kód na zľavu z platby a vy mu tú ušetrenú čiastku dáte.

Marketingové darčeky

Ak organizujete prezentácie, chodíte na výstavy, máte informačné stánky, prípadne často ku vám do firmy chodia zákazníci, majte nachystané marketingové materiály vo forme prezentačných darčekov, ktorými týchto ľudí obdarujete. Vôbec nejde o „vyhodené peniaze“, pretože ak ľudia tento predmet budú využívať, môže zaujať pozornosť niekoho ďalšieho a vám tak príde ďalší zákazník. K takýmto predmetom patria úplne bežne perá, kľúčenky alebo poháre. Veľmi efektívne sú tričká či vrecúška. Čo zvolíte vy?

Foto: pixabay.com

V redakcii odporúčame:

Tipsport je stávka na istotu! Získajte vstupný bonus až 4 000 € a sledujte TV prenosy zadarmo!