Auto-moto

Ako prepravovať lyže v Opel Crossland

Zima a lyžovanie k sebe neodmysliteľne patria. Do horský stredísk sa potom ľudia dostávajú väčšinou pomocou automobilov, v ktorých svoje vybavenie prevážajú. Z lyží, ale aj lyžiarskych topánok alebo paličiek, sa ale veľmi ľahko môže stať nebezpečná zbraň. Tu sú typy, ako vybavenie správne prevážať.

Zle uložený náklad môže pri nehode narobiť viac škody ako nehoda samotná v ktoromkoľvek ročnom období. Zima je ale extrémna aj čo sa týka možnej havárie, tak aj v otázke potenciálne nebezpečných predmetov. Často sú totiž v kufri alebo na zadných sedadlách lyže, lyžiarske topánky, lyžiarske palice či lyžiarska prilba. Podľa zákona by nielen tieto položky mali byť bezpečne uložené, aby žiadneho cestujúceho neohrozovali na živote. Prax je ale veľakrát iná a na zabezpečenie nákladu zabúdame.

Aj pri prepravovanie nákladu na streche je ale potrebné dbať na správne uchytenie nosiča alebo boxu, respektíve dodržať nosnosť strechy ako takej. Na trhu sa dnes už objavujú špeciálne nosiče priamo na lyže, prispôsobené pre prevoz dvoch až šiestich párov. Lyže by potom mali byť prepravované špičkami smerujúcimi dozadu a zviazané smerom k sebe. Zároveň je ale treba mať na pamäti, že lyže nie sú nijako chránené pred okolitými poveternostnými podmienkami. Ako lepšia voľba sa tak javia uzamykateľné strešné boxy, do ktorých je možné naložiť i palice a ďalšie potrebné vybavenie. S nimi je ale pre zmenu výrazne obmedzená maximálna rýchlosť Opel Grandland alebo Opel Crossland. Dočasné riešenie predstavujú magnetické nosiče, použiteľné ale iba na strechu z feromagnetického materiálu, zaujímavé riešenie potom predstavujú nosiče na ťažné zariadenie, ktoré má napríklad Opel Insignia.

Nie vždy je však strešný box alebo nosič po ruke, prípadne ho nie je možné z nejakého dôvodu namontovať. V tej chvíli je nutné prepravovať zimné vybavenie vo vnútri automobilu. Mnohé z nich sú pre prepravu lyží vybavené špeciálnym vrecom medzi zadnými sedadlami, aj vtedy by ale mali byť lyže (aj palice alebo ďalšie vybavenie) upevnené ku konštrukcii automobilu, či ku špeciálnym kotviacim bodom v kufri, a nie iba prestrčené. V prípade ich pohybu totiž hrozí porezanie o ostré hrany, nehovoriac o ďaleko vážnejších následkoch v prípade havárie. Lyžiarske topánky je dobré mať na dne batožinového priestoru, nie pod prednými sedadlami. Úplne vylúčená je ich preprava na naloženej batožine, predovšetkým u áut bez deliacej mreže.

Foto: pixabay.com